آموزش و سرگرمی و تبلیغ

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

گوگل تگ منیجر چیست

سه شنبه 19 اسفند 1399
  • نویسنده :
  • بازدید : 135 مشاهده

بازاریابی دیجیتال از طریق داده ها رشد می کند. مهم نیست که چه نوع سایتی دارید، خواه یک سایت بزرگ تجارت الکترونیکی، یک وب سایت شخصی یا سایتی برای یک کسب و کار کوچک، درک نحوه تعامل افراد با سایت شما ضروری است. Google Analytics می تواند بسیاری از بینش های مهم مورد نظر شما را ارائه دهد، اما وقتی به تنهایی استفاده می شود، محدودیت هایی نیز دارد. اما با برچسب گذاری (tagging) سایت خود و استفاده از Google Tag Manager همراه با Google Analytics، می توانید داده های بسیار بیشتری از آنچه را که فکر می کنید، جمع آوری کنید.

برچسب ها(Tag) قطعه کدی هستند که برای جمع آوری اطلاعات و ارسال آن به اشخاص ثالث به یک سایت اضافه می شوند. شما می توانید از برچسب ها برای انواع مختلفی از جمله ردیابی پیمایش، نظارت بر ارسال فرم ها، انجام نظرسنجی ها، ایجاد نقشه های حرارتی، بازاریابی مجدد یا ردیابی نحوه ورود افراد به سایت خود استفاده کنید. آنها همچنین برای نظارت بر رویدادهای خاص مانند بارگیری فایل، کلیک روی پیوندهای خاص یا مواردی که از سبد خرید حذف می شوند، استفاده می شوند.

سایتها معمولاً از چندین برچسب مختلف استفاده می کنند و مقدار کد مورد نیاز برای ایجاد همه آنها بسیار طاقت فرسا است، خصوصاً اگر می خواهید با ورود مستقیم به کد منبع سایت، برچسب ها را اضافه یا ویرایش کنید. Google Tag Manager ابزاری با رابط کاربر پسند و مبتنی بر وب است که روند کار با برچسب ها را ساده می کند. با GTM می توانید بدون نیاز به لمس کد منبع ، برچسب ها را اضافه ، ویرایش و غیرفعال کنید.

اگر شما آشنایی کافی با گوگل تگ منیجر (GTM) ندارید احتمالا برای شما سوالات بسیاری مانند اینکه این ابزار چی هست و برای چه کاری مورداستفاده قرار می گیرد و… پیش می آید. ما دراین مقاله ، قصد داریم به مهمترین سوالاتی که در این مینه پرسیده می شود نیز پاسخ دهیم:

  • گوگل تگ منیجر چیست؟
  • برای چه کاری ازgoogle tag manager استفاده می شود؟
  • این ابزار، چه تفاوتی با گوگل انالیتیکس دارد؟
  • چرا باید از gtm استفاده کنیم؟ آیا برای ما مفید است؟
  • با گوگل تگ منیجر، چه چیزی را می توانم ردیابی کنم؟
  • و هزاران سوال دیگر..

در ادامه مقاله به توضیح سوالات ذکر شده نیز می پردازیم، پس با ویکی دمی همراه باشید.

گوگل تگ منیجر چیست؟

Google Tag Manager ابزاری رایگان است که به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به تغییر کد، برچسب های بازاریابی (قطعه کد یا پیکسل پیگیری) را در وب سایت خود (یا برنامه تلفن همراه) مدیریت و استقرار دهید.

در اینجا یک مثال بسیار ساده از نحوه کار GTM آورده شده است. اطلاعات از یک منبع داده (وب سایت شما) با یک منبع داده دیگر (Analytics) از طریق Google Tag Manager به اشتراک گذاشته می شود. GTM هنگامی که برچسب های زیادی برای مدیریت دارید بسیار مفید است زیرا همه کدها در یک مکان ذخیره شده اند.

یک مزیت بزرگ Tag Manager این است که شما به عنوان یک بازاریاب، می توانید به تنهایی کد را مدیریت کنید. “دیگر هیچ توسعه دهنده ای مورد نیاز نیست.” این جمله بسیار باعث خوشحالی بوده اما به نظر شما این آسان است؟

گوگل تگ منیجر چیست؟در جواب باید بگوییم که خیر، کاری آسان نیست و بسیار هم پیچیده است.

“متاسفانه GTM، غیر قابل فهم و سواستفاده گر است. اگرچه این ایده برای راحتی کار فنی بر روی وب سایت ها ایجاد شده است. اما عدم درک کامل مفاهیم فنی درج کد و برچسب گذاری می تواند برای ساختار صفحه و عملکرد زمان بارگذاری مضر باشد. ” نظر خانم Angie Schottmuller

پست مهمان (guest posting) چیست؟

آیا استفاده از گوگل تگ منیجر، آسان است؟

مطابق صحبت های گوگل:

“گوگل تگ منیجر با اجازه دادن به بازاریابان و مدیران سایت برای نصب برچسب های وب سایت در یک مکان، مدیریت این امکان را برای شما آسان و قابل اعتماد می کنند.”

آنها می گویند این یک ابزار “ساده” است که هر بازاریاب می تواند بدون نیاز به توسعه دهنده وب از آن استفاده کند.

برای گفتن این حرف ممکن است در قسمت نظرات مورد سرزنش قرار بگیرم.. Google Tag Manager بدون داشتن دانش فنی یا آموزش (دوره ها یا خودآموز) “آسان” نیست.

برای درک نحوه تنظیم برچسب ها (tags)، محرک ها(triggers) و متغیرها(variables) باید دانش فنی داشته باشید. اگر پیکسل های فیس بوک را رها می کنید، باید به نحوه کار پیکسل های ردیابی فیس بوک پی ببرید. اگر می خواهید ردیابی رویدادها را در Google Tag Manager تنظیم کنید، باید به اطلاعاتی درباره “رویدادها” ، نحوه کار Google Analytics ، داده هایی که می توانید با eventها ردیابی کنید، گزارشات در Google Analytics و چگونگی دسته ها ، اقدامات و برچسب های خود را نام ببرید. اگرچه مدیریت چندین برچسب در GTM “آسان” است، اما یک منحنی یادگیری وجود دارد که در ابتدا باید کار با آن را یاد بگیرید.

حالا باید بررسی کنیم، ببینیک که گوگل تگ منیجر چه طور کار می کند و در آن باید با چه مفاهیمی آشنا شویم؟

نحوه کار با google tag manager

گوگل تگ منیجر را می توان در صفحات وب سایت شما قرار داد که دارای مکنی برای برچسب خود است. با این کار دیگر نیازی به قرار دادن کدهای مختلف در وب سایت نیست. کد مشابهی در هر صفحه قرار داده شده است، بنابراین لازم نیست که برای صفحات منفرد یک سایت بازنویسی شود؛ همچنین راهی وجود دارد که می توانید با این ابزار کار کنید تا از آنچه در برنامه های تلفن همراه شما اتفاق می افتد، مطلع شوید.

حتی می توانید بیش از یک وب سایت را در یک زمان برچسب گذاری کنید، بنابراین محدود به تعداد برچسب هایی نیستید که همزمان مدیریت می کنید. این امر به خصوص هنگام مدیریت بیش از یک وب سایت، بسیار موثر و کارآمد است.

توجه داشته باشید که حتی اگر در چندین وب سایت یا شرکت کار می کنید ، برای هر مشاغل باید حساب کاربری داشته باشید.

به همین سادگی، به محض قرار دادن کدهای مربوط به وب سایت یا برنامه خود، می توانید به Google Tag Manager متصل شوید. وقتی این اتفاق می افتد، یک رابط تحت وب برای قرار دادن کدها در صفحه شما کار می کند، بنابراین به طور خودکار برای شما ایجاد می شود. شخصی که مدیریت برچسب را بر عهده دارد، قادر است محرک های موجود در رابط را انتخاب کند. وقتی اتفاقی می افتد ، تریگرها دیگر کار نمی کنند. حالا باید با مفاهیمی آشنا شوید که در متن به آن اشاره شد:

Tags (برچسب ها): پیکسلهای ردیابی یا نوعی اسنیپت از زبان جاوااسکریپت هستند.

Triggers (محرک ها): این ویژگی به گوگل تگ منیجر می گوید که چه زمانی و چطور تگ ها را خاموش و از دسترس خارج کند.

Variables (متغیرها): اطلاعات اضافی که GTM ممکن است برای تگ و تریگر نیاز داشته باشد.

منظور از تگ ها (Tags) چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، برچسب ها، قطعه هایی از کد یا پیکسل پیگیری از ابزارهای شخص ثالث هستند. این برچسب ها به Google Tag Manager می گویند چه کاری انجام دهد.وقتی صحبت از برچسب ها در وب سایت شما می شود، این یک خط کد است که قادر است اطلاعات مهم را به برخی از ابزارهای شخص ثالث مانند Google Analytics ارسال کند. برچسب ها باید به هر صفحه وب سایت شما اضافه شوند مگر اینکه از مدیر برچسب استفاده کنید. برچسب ها بخشی هستند که آنچه در هر یک از صفحات وب شما اتفاق می افتد را ردیابی می کنند. برچسب ها می توانند نحوه تعامل کاربران با ویژگی های وب سایت شما را تشخیص دهند. برچسب ها وقتی با ابزاری مانند Google Tag Manager استفاده می شوند مفید هستند زیرا می توانند به طور خودکار اطلاعات مورد نظر و نیاز شما را ردیابی کنند. این کد در واقع به GTM اضافه می شود که به شما کمک کند تا اطلاعات مورد نظر خود را ردیابی کنید. با این کار، برچسب ها به طور خودکار در هر یک از صفحات وب شما نشان داده می شوند.

مدیر برچسب همچنین یک ویژگی عالی دارد که می تواند هنگام کار نکردن کد، شما را مطلع سازد. این به شما کمک می کند تا بفهمید که باید دوباره به tag manager بروید و کد را اصلاح کنید.

نمونه هایی از برچسب های رایج در Google Tag Manager عبارتند از:

  • کد رهگیری جهانی Google Analytics
  • کد بازاریابی مجدد Adwords
  • کد پیگیری تبدیل Adwords
  • کد رهگیری Heatmap
  • پیکسل های فیسبوک

مثالی از تگ منیحر

منظور از triggers چیست؟

راه اندازها یکی دیگر از جنبه های مهم استفاده از Google Tag Manager است. راه اندازها رویدادهایی هستند که در صفحه شما اتفاق می افتند. وقتی یک اتفاق در صفحه رخ می دهد، برچسب ها خاموش می شوند این به این معنی است که اطلاعات از برچسب، جمع آوری و در محلی که انتخاب می کنید ذخیره می شود. به همین دلیل ایده خوبی است که GTM خود را در کنار Google Analytics قرار دهید و با هردو کار کنید. عوامل مختلفی وجود دارد که یک مدیر وب قادر به انتخاب اطلاعات از بین آنها است. راه اندازها می توانند زمانی باشند که کاربر بر روی دکمه های وب سایت کلیک می کند، صفحه خاصی را مشاهده می کند و برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایین پیمایش (اسکرول) می کند یا چیزی را بارگیری می کند. تریگرها می تواند شامل زمان ارسال فرم ها یا خریدها هم باشد. اینها فقط چند نمونه است، اما عوامل مختلفی وجود دارد که می توان با Google Tag Manager انتخاب کرد.

مثالی از تریگر

منظوراز متغیرها (variables) چیست؟

متغیرها اطلاعات اضافی هستند که GTM ممکن است برای کار برچسب و راه اندازها به شما نیاز داشته باشد .وقتی Google Tag Manager از جنبه های مختلفی استفاده می کند تا بفهمد آیا شرط trigger برآورده شده است یا نه باید از این متغیرها استفاده نماید. اینها یکی دیگر از مولفه های مهم استفاده از ابزار هستند. متغیرها، همچنین توانایی ارسال اطلاعات بسیار خاص را دارند. می توانید متغیرها را مشخص کنید، یا فقط می توانید از این گزینه استفاده کنید که وقتی بازدید کننده روی پیوند کلیک می کند همه نوع از کلیک ها در آن گنجانده شود. اگر به دنبال کردن برخی اقدامات مانند کلیک روی یک URL هستید، از متغیرها استفاده کنید. مهم است که بدانید برای متغیرهای مختلفی که می خواهید ردیابی کنید چه مقادیری مورد نیاز خواهد بود.

در اینجا چند نمونه از متغیرهای مختلف آورده شده است.

نمونه ای از متغیرها

ابتدایی ترین نوع متغیر ثابت که می توانید در GTM ایجاد کنید، شماره UA Google Analytics (شماره شناسه رهگیری) است.

مثالی از متغیرها

موارد ذکر شده،عناصر اساسی GTM هستند که باید برای شروع مدیریت برچسب ها به صورت خودکار با ان ها آشنا باشید.

Google Tag Manager با Google Analytics چه تفاوتی دارد؟

گوگل تگ منیجر، ابزاری کاملاً متفاوت است که فقط برای ذخیره و مدیریت کد شخص ثالث استفاده می شود. هیچ گزارشی یا روشی برای انجام تجزیه و تحلیل در GTM وجود ندارد.

gtm-workspace

گوگل آنالیتیکس، برای گزارش و تجزیه و تحلیل واقعی استفاده می شود. همه اهداف یا فیلترهای ردیابی تبدیل از طریق Analytics مدیریت می شوند.

فیلترهای گوگلهمه گزارش ها (گزارش های تبدیل، بخش های سفارشی، فروش تجارت الکترونیکی، زمان حضور در صفحه، نرخ گزاف، گزارش های تعامل و غیره …) در Google Analytics انجام می شود.

برای آموزش رایگان سئو داخلی کلیک کنید.

بازاریابی دیجیتال از طریق داده ها رشد می کند. مهم نیست که چه نوع سایتی دارید، خواه یک سایت بزرگ تجارت الکترونیکی، یک وب سایت شخصی یا سایتی برای یک کسب و کار کوچک، درک نحوه تعامل افراد با سایت شما ضروری است. Google Analytics می تواند بسیاری از بینش های مهم مورد نظر شما را ارائه دهد، اما وقتی به تنهایی استفاده می شود، محدودیت هایی نیز دارد. اما با برچسب گذاری (tagging) سایت خود و استفاده از Google Tag Manager همراه با Google Analytics، می توانید داده های بسیار بیشتری از آنچه را که فکر می کنید، جمع آوری کنید.

برچسب ها(Tag) قطعه کدی هستند که برای جمع آوری اطلاعات و ارسال آن به اشخاص ثالث به یک سایت اضافه می شوند. شما می توانید از برچسب ها برای انواع مختلفی از جمله ردیابی پیمایش، نظارت بر ارسال فرم ها، انجام نظرسنجی ها، ایجاد نقشه های حرارتی، بازاریابی مجدد یا ردیابی نحوه ورود افراد به سایت خود استفاده کنید. آنها همچنین برای نظارت بر رویدادهای خاص مانند بارگیری فایل، کلیک روی پیوندهای خاص یا مواردی که از سبد خرید حذف می شوند، استفاده می شوند.

سایتها معمولاً از چندین برچسب مختلف استفاده می کنند و مقدار کد مورد نیاز برای ایجاد همه آنها بسیار طاقت فرسا است، خصوصاً اگر می خواهید با ورود مستقیم به کد منبع سایت، برچسب ها را اضافه یا ویرایش کنید. Google Tag Manager ابزاری با رابط کاربر پسند و مبتنی بر وب است که روند کار با برچسب ها را ساده می کند. با GTM می توانید بدون نیاز به لمس کد منبع ، برچسب ها را اضافه ، ویرایش و غیرفعال کنید.

اگر شما آشنایی کافی با گوگل تگ منیجر (GTM) ندارید احتمالا برای شما سوالات بسیاری مانند اینکه این ابزار چی هست و برای چه کاری مورداستفاده قرار می گیرد و… پیش می آید. ما دراین مقاله ، قصد داریم به مهمترین سوالاتی که در این مینه پرسیده می شود نیز پاسخ دهیم:

  • گوگل تگ منیجر چیست؟
  • برای چه کاری ازgoogle tag manager استفاده می شود؟
  • این ابزار، چه تفاوتی با گوگل انالیتیکس دارد؟
  • چرا باید از gtm استفاده کنیم؟ آیا برای ما مفید است؟
  • با گوگل تگ منیجر، چه چیزی را می توانم ردیابی کنم؟
  • و هزاران سوال دیگر..

در ادامه مقاله به توضیح سوالات ذکر شده نیز می پردازیم، پس با ویکی دمی همراه باشید.

گوگل تگ منیجر چیست؟

Google Tag Manager ابزاری رایگان است که به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به تغییر کد، برچسب های بازاریابی (قطعه کد یا پیکسل پیگیری) را در وب سایت خود (یا برنامه تلفن همراه) مدیریت و استقرار دهید.

در اینجا یک مثال بسیار ساده از نحوه کار GTM آورده شده است. اطلاعات از یک منبع داده (وب سایت شما) با یک منبع داده دیگر (Analytics) از طریق Google Tag Manager به اشتراک گذاشته می شود. GTM هنگامی که برچسب های زیادی برای مدیریت دارید بسیار مفید است زیرا همه کدها در یک مکان ذخیره شده اند.

یک مزیت بزرگ Tag Manager این است که شما به عنوان یک بازاریاب، می توانید به تنهایی کد را مدیریت کنید. “دیگر هیچ توسعه دهنده ای مورد نیاز نیست.” این جمله بسیار باعث خوشحالی بوده اما به نظر شما این آسان است؟

گوگل تگ منیجر چیست؟در جواب باید بگوییم که خیر، کاری آسان نیست و بسیار هم پیچیده است.

“متاسفانه GTM، غیر قابل فهم و سواستفاده گر است. اگرچه این ایده برای راحتی کار فنی بر روی وب سایت ها ایجاد شده است. اما عدم درک کامل مفاهیم فنی درج کد و برچسب گذاری می تواند برای ساختار صفحه و عملکرد زمان بارگذاری مضر باشد. ” نظر خانم Angie Schottmuller

پست مهمان (guest posting) چیست؟

آیا استفاده از گوگل تگ منیجر، آسان است؟

مطابق صحبت های گوگل:

“گوگل تگ منیجر با اجازه دادن به بازاریابان و مدیران سایت برای نصب برچسب های وب سایت در یک مکان، مدیریت این امکان را برای شما آسان و قابل اعتماد می کنند.”

آنها می گویند این یک ابزار “ساده” است که هر بازاریاب می تواند بدون نیاز به توسعه دهنده وب از آن استفاده کند.

برای گفتن این حرف ممکن است در قسمت نظرات مورد سرزنش قرار بگیرم.. Google Tag Manager بدون داشتن دانش فنی یا آموزش (دوره ها یا خودآموز) “آسان” نیست.

برای درک نحوه تنظیم برچسب ها (tags)، محرک ها(triggers) و متغیرها(variables) باید دانش فنی داشته باشید. اگر پیکسل های فیس بوک را رها می کنید، باید به نحوه کار پیکسل های ردیابی فیس بوک پی ببرید. اگر می خواهید ردیابی رویدادها را در Google Tag Manager تنظیم کنید، باید به اطلاعاتی درباره “رویدادها” ، نحوه کار Google Analytics ، داده هایی که می توانید با eventها ردیابی کنید، گزارشات در Google Analytics و چگونگی دسته ها ، اقدامات و برچسب های خود را نام ببرید. اگرچه مدیریت چندین برچسب در GTM “آسان” است، اما یک منحنی یادگیری وجود دارد که در ابتدا باید کار با آن را یاد بگیرید.

حالا باید بررسی کنیم، ببینیک که گوگل تگ منیجر چه طور کار می کند و در آن باید با چه مفاهیمی آشنا شویم؟

نحوه کار با google tag manager

گوگل تگ منیجر را می توان در صفحات وب سایت شما قرار داد که دارای مکنی برای برچسب خود است. با این کار دیگر نیازی به قرار دادن کدهای مختلف در وب سایت نیست. کد مشابهی در هر صفحه قرار داده شده است، بنابراین لازم نیست که برای صفحات منفرد یک سایت بازنویسی شود؛ همچنین راهی وجود دارد که می توانید با این ابزار کار کنید تا از آنچه در برنامه های تلفن همراه شما اتفاق می افتد، مطلع شوید.

حتی می توانید بیش از یک وب سایت را در یک زمان برچسب گذاری کنید، بنابراین محدود به تعداد برچسب هایی نیستید که همزمان مدیریت می کنید. این امر به خصوص هنگام مدیریت بیش از یک وب سایت، بسیار موثر و کارآمد است.

توجه داشته باشید که حتی اگر در چندین وب سایت یا شرکت کار می کنید ، برای هر مشاغل باید حساب کاربری داشته باشید.

به همین سادگی، به محض قرار دادن کدهای مربوط به وب سایت یا برنامه خود، می توانید به Google Tag Manager متصل شوید. وقتی این اتفاق می افتد، یک رابط تحت وب برای قرار دادن کدها در صفحه شما کار می کند، بنابراین به طور خودکار برای شما ایجاد می شود. شخصی که مدیریت برچسب را بر عهده دارد، قادر است محرک های موجود در رابط را انتخاب کند. وقتی اتفاقی می افتد ، تریگرها دیگر کار نمی کنند. حالا باید با مفاهیمی آشنا شوید که در متن به آن اشاره شد:

Tags (برچسب ها): پیکسلهای ردیابی یا نوعی اسنیپت از زبان جاوااسکریپت هستند.

Triggers (محرک ها): این ویژگی به گوگل تگ منیجر می گوید که چه زمانی و چطور تگ ها را خاموش و از دسترس خارج کند.

Variables (متغیرها): اطلاعات اضافی که GTM ممکن است برای تگ و تریگر نیاز داشته باشد.

منظور از تگ ها (Tags) چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، برچسب ها، قطعه هایی از کد یا پیکسل پیگیری از ابزارهای شخص ثالث هستند. این برچسب ها به Google Tag Manager می گویند چه کاری انجام دهد.وقتی صحبت از برچسب ها در وب سایت شما می شود، این یک خط کد است که قادر است اطلاعات مهم را به برخی از ابزارهای شخص ثالث مانند Google Analytics ارسال کند. برچسب ها باید به هر صفحه وب سایت شما اضافه شوند مگر اینکه از مدیر برچسب استفاده کنید. برچسب ها بخشی هستند که آنچه در هر یک از صفحات وب شما اتفاق می افتد را ردیابی می کنند. برچسب ها می توانند نحوه تعامل کاربران با ویژگی های وب سایت شما را تشخیص دهند. برچسب ها وقتی با ابزاری مانند Google Tag Manager استفاده می شوند مفید هستند زیرا می توانند به طور خودکار اطلاعات مورد نظر و نیاز شما را ردیابی کنند. این کد در واقع به GTM اضافه می شود که به شما کمک کند تا اطلاعات مورد نظر خود را ردیابی کنید. با این کار، برچسب ها به طور خودکار در هر یک از صفحات وب شما نشان داده می شوند.

مدیر برچسب همچنین یک ویژگی عالی دارد که می تواند هنگام کار نکردن کد، شما را مطلع سازد. این به شما کمک می کند تا بفهمید که باید دوباره به tag manager بروید و کد را اصلاح کنید.

نمونه هایی از برچسب های رایج در Google Tag Manager عبارتند از:

  • کد رهگیری جهانی Google Analytics
  • کد بازاریابی مجدد Adwords
  • کد پیگیری تبدیل Adwords
  • کد رهگیری Heatmap
  • پیکسل های فیسبوک

مثالی از تگ منیحر

منظور از triggers چیست؟

راه اندازها یکی دیگر از جنبه های مهم استفاده از Google Tag Manager است. راه اندازها رویدادهایی هستند که در صفحه شما اتفاق می افتند. وقتی یک اتفاق در صفحه رخ می دهد، برچسب ها خاموش می شوند این به این معنی است که اطلاعات از برچسب، جمع آوری و در محلی که انتخاب می کنید ذخیره می شود. به همین دلیل ایده خوبی است که GTM خود را در کنار Google Analytics قرار دهید و با هردو کار کنید. عوامل مختلفی وجود دارد که یک مدیر وب قادر به انتخاب اطلاعات از بین آنها است. راه اندازها می توانند زمانی باشند که کاربر بر روی دکمه های وب سایت کلیک می کند، صفحه خاصی را مشاهده می کند و برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایین پیمایش (اسکرول) می کند یا چیزی را بارگیری می کند. تریگرها می تواند شامل زمان ارسال فرم ها یا خریدها هم باشد. اینها فقط چند نمونه است، اما عوامل مختلفی وجود دارد که می توان با Google Tag Manager انتخاب کرد.

مثالی از تریگر

منظوراز متغیرها (variables) چیست؟

متغیرها اطلاعات اضافی هستند که GTM ممکن است برای کار برچسب و راه اندازها به شما نیاز داشته باشد .وقتی Google Tag Manager از جنبه های مختلفی استفاده می کند تا بفهمد آیا شرط trigger برآورده شده است یا نه باید از این متغیرها استفاده نماید. اینها یکی دیگر از مولفه های مهم استفاده از ابزار هستند. متغیرها، همچنین توانایی ارسال اطلاعات بسیار خاص را دارند. می توانید متغیرها را مشخص کنید، یا فقط می توانید از این گزینه استفاده کنید که وقتی بازدید کننده روی پیوند کلیک می کند همه نوع از کلیک ها در آن گنجانده شود. اگر به دنبال کردن برخی اقدامات مانند کلیک روی یک URL هستید، از متغیرها استفاده کنید. مهم است که بدانید برای متغیرهای مختلفی که می خواهید ردیابی کنید چه مقادیری مورد نیاز خواهد بود.

در اینجا چند نمونه از متغیرهای مختلف آورده شده است.

نمونه ای از متغیرها

ابتدایی ترین نوع متغیر ثابت که می توانید در GTM ایجاد کنید، شماره UA Google Analytics (شماره شناسه رهگیری) است.

مثالی از متغیرها

موارد ذکر شده،عناصر اساسی GTM هستند که باید برای شروع مدیریت برچسب ها به صورت خودکار با ان ها آشنا باشید.

Google Tag Manager با Google Analytics چه تفاوتی دارد؟

گوگل تگ منیجر، ابزاری کاملاً متفاوت است که فقط برای ذخیره و مدیریت کد شخص ثالث استفاده می شود. هیچ گزارشی یا روشی برای انجام تجزیه و تحلیل در GTM وجود ندارد.

gtm-workspace

گوگل آنالیتیکس، برای گزارش و تجزیه و تحلیل واقعی استفاده می شود. همه اهداف یا فیلترهای ردیابی تبدیل از طریق Analytics مدیریت می شوند.

فیلترهای گوگلهمه گزارش ها (گزارش های تبدیل، بخش های سفارشی، فروش تجارت الکترونیکی، زمان حضور در صفحه، نرخ گزاف، گزارش های تعامل و غیره …) در Google Analytics انجام می شود.

برای آموزش رایگان سئو داخلی کلیک کنید.

تظرات ارسال شده